Referat af generalforsamlingen, den 17. juni 2012 kl. 10.00.

På Generalforsamlingen deltog 8 stemmeberettigede medlemmer: Damgårdsvej 6, 8, 9, 13, 13B, 23, 27 samt 31 med følgende dagsorden i henhold til vedtægterne.

Dagsorden:

2. Formandens beretning

3. Forelæggelse af det reviderede regnskab for sidste regnskabsår (2011) til godkendelse.

4. Valg af bestyrelse

5. Valg af revisor

6. Forelæggelse af bestyrelsens kortfattede forslag til budget for indeværende år samt bestyrelsens forslag til kontingent for indeværende år til godkendelse.

7. Eventuelle forslag fra bestyrelse eller medlemmer i øvrigt.

Morten Bartholdy blev enstemmigt valgt som dirigent.

Dirigenten konstaterede at indkaldelse var udsendt behørigt i henhold til vedtægterne og erklærede således generalforsamlingen for åbnet og lovlig.

2. Formandens beretning

Endnu et år er gået.

Storme omkring os hersker og sådan må det være at bo i et attraktivt område. Værdien af vores område kan heldigvis ikke aflæses nogen steder i disse tider hvor fast ejendom er i den perfekte storm.

Så lad os holde os til det som betyder noget. At have adgang til søen og et lille område med bådebro hvor medlemmerne nyder muligheden for at komme ud i søen, nogle med krop og sjæl – andre mere tørskoede fra såvel kanoer som til bådene. Og der er heldigvis ingen regulering omkring.

Godt at alle medlemmer har tinglyst vedtægterne for vores bådebrolag. Vores vedtægter er således ikke til diskussion om end en enkelt grundejer ligefrem bruger advokat tid for at være på tværs. Det er en holdning som vi tager afstand fra. Vi henholder os til vores tinglyste vedtægter.

Vores største aktiv består – om end tidens tand viser at naturens kræfter er enorme. Vi vil derfor fremadrettet opfordre til, at vi må imødese at vi skal til at spare op for at få økonomi til at fastholde en bådebro i god stand. Vi er nu ved at være helt i mål med den gæld vi påtog os da vi opførte broen – og det vi så mener med dette er, at vi med sund fornuft må påbegynde en opsparing lige så hurtigt som vi har mulighed herfor. Vi må nok imødese at bankerne sidder fast i mange år fremadrettet og det vil være naturligt at kræve en vis form for egenfinansiering når vi til sin tid skal forny bådebroen.

Vores projekt grus viser resultat om end vi ikke kan lukke denne sag endnu, men tørskoet kommer vi dog ned til broen i disse år. Vores oprensning er foregået efter bogen og vi har op til generalforsamlingen efterbehandlet såvel projekt grus som oprensning.

Ankesagen vedr. offentlighedens adgang til vores arealer via bådebroen har vi ikke hørt til i året.

Der er imidlertid andre projekter omkring os og vi er således blevet hørt i sagen hvor Tårnhøj er fremkommet med et forslag om at frilægge åløbet over egen matrikel. Vi har udtrykt en positiv holdning hertil.

Senest har vi modtaget offentlig høring af et forslag fra Furesø kommune om regulering af vandløbet Hesselbækken. Et projekt som vil sikre omlægning af åløbet og derigennem vil afvanding omkring det øvre af furesøstien og stien ved Enghaven blive mere effektiv. Det må imødeses, at vi kan vandre tørskoet på stien ved Enghaven i flere perioder af året. Omvendt har vi ikke overblik over følgerne for vandudstrømningen i udløbet hos os og hvilke konsekvenser det eventuelt måtte få. Bestyrelsen ser på sagen p.t. med høringsfrist den 23. juli 2012.

Bestyrelsen takker for fremmødet til årets generalforsamling samt aktive medlemmers input og støtte til bestyrelsen.

Jeg vil afslutningsvis gerne sende en varm tak til såvel Anya som Michael for et rigtig godt samarbejde og den meget fine frivillige indsats i året der gik.

Generalforsamlingen godkendte beretningen.

3. Regnskab 2011 til godkendelse

Det reviderede regnskab der var fremsendt til samtlige medlemmer blev kommenteret og fremlagt af kasserer Anya Mantzius.

Kassereren opfordrer igen alle til at indbetale kontingentet til tiden – hvilket vil minimere kassererens tidsforbrug på opfølgning og rykning for kontingentindbetalinger.

Bestyrelsen oplyser, at jf. vedtægternes §2, påløber der omkostninger, såfremt kontingent ikke indbetales til tiden samt "Såfremt et medlem ikke betaler alle sine ordinære eller ekstraordinære kontingenter til tiden til foreningen, er alle medlemmets rettigheder, herunder bådeplads(er), stemmeret-(ter) og valgbarhed suspenderet, indtil restancerne med påløbne omkostninger og renter er betalt."

Regnskabet blev enstemmigt godkendt.

4. Valg af bestyrelse

Michael Hegner var på valg til bestyrelsen – og blev enstemmigt genvalgt.

Derudover blev Morten Bartholdy, D23, valgt som suppleant.

Bestyrelsen består herefter af Mikael H.R. Thomsen – formand, Anya Mantzius – kasserer, Michael Hegner – sekretær, Morten Bach Nielsen – menigt bestyrelsesmedlem samt suppleant Morten Bartholdy.

Bådebrolagets adresse er Damgårdsvejens Bådebrolag, c/o Mikael Thomsen, Damgårdsvej 27, 3460 Birkerød.

Husk også at besøge Bådebrolagets hjemmeside www.bådebrolag.dk.

5. Valg af revisor

Karsten Bogh, Damgårdsvej 31 ønskede at genopstille og blev enstemmigt genvalgt til revisor.

6. Budget og kontingent 2012

Budgettet var blevet fremsendt sammen med regnskabet, med et uændret kontingent i forhold til sidste år på 1.000 kr. pr. medlem.

Kontingentet skal indbetales på konto nr. 6610-0004885005

Indbetaling skal jf. vedtægterne være foretaget senest den 15. august 2012.

Budget og kontingent blev enstemmigt godkendt.

Der var ikke indkommet punkter under eventuelt.

Ulla Sørensen, Damgårdsvej 13, gjorde opmærksom på at et trin havde løsnet sig på træ bade stigen. Det blev lovet at man ville se på det på den efterfølgende arbejdsdag.

Mette Bogh, Damgårdsvej 31, opfordrede til at bestyrelsen snarest efter GF ville omdele referat, og heri inkludere dato for næste års GF, da man så ville være sikker på at få det skrevet ind, og kunne holde dagen fri.

Bestyrelsen var enig heri, så sæt allerede nu kryds i kalenderen 2. juni 2013.

Dirigenten afsluttede derefter generalforsamlingen og takkede de fremmødte for god ro og orden. – Og ønskede de fremmødte god arbejdslyst til den følgende arbejdsdag.

Desværre var vejrguderne, for en gangs skyld, os ikke nådige, så et meget vådt arbejdshold takkede af ved 13 tiden, og aftalte at udsætte de sidste gøremål, samt grill hyggen, til en senere lejlighed, hvor vejret var mere egnet.

Inden da var der dog sket ting og sager, bl.a. var arealet blevet grundigt klippet med buskrydder, bolværket forstærket, træer og grene langs stien fjernet, bænke slebet og vasket ned, låge rettet op, siv ryddet og meget mere.

Næste års generalforsamling er første søndag i juni måned – hvilket vil sige søndag den 2. juni 2013. Sæt allerede nu kryds i kalenderen.

Birkerød, den 16. juni 2012

BESTYRELSEN